PBX (Özel Santral) yani bir şirket içerisinde kullanılan özel telefon şebekesine verilen addır. PBX telefon sisteminde kullanıcılar iç hat haricinde telefon görüşmeleri yapmak için birkaç tane dış telefon hattını kullanabilir.
Şirket içi dahili ve harici görüşmeler bu santral üzerinden yapılabileceği gibi PBX ile dışarıdan gelen aramalar isteğe bağlı olarak yönlendirilebilir, aktarma yapılabilir veya dışarı yapılan aramalar kısıtlanabilir. Kullanıcılar şirket içi arama ve yönlendirme yapabilir ve harici hatlara bağlanabilirler.
PBX kullanan bir şirket birden fazla harici telefon hattını müşterilerine tek telefon numarası ile sunabilir. Yani şirketin telefon numarasını arayan müşteriler birinci hat meşgul olsa bile ikinci, üçüncü veya boş olan diğer hatlardan birine yönlendirilir. Böylece müşteri telefonda beklemez ve daha kaliteli bir hizmet almış olur. Ayrıca tek numara altında birden çok alt numara tanımlaması yapılabileceğinden bu sınır PBX sunucu veya cihazınızın kapasitesi ile sınırlıdır.
PBX Sistemler iki ana grupta toplanabilir:
Analog PBX sistemler:
Analog sistemler bir çağrıyı karşılayabilmek için analog bileşenler kullanmaktadır. Arayan kullanıcı telefonu kaldırdığı anda genellikle bir bilgisayar olan PBX sunucusuna bir giriş/çıkış sinyali gönderilir. Sinyal ana kontrole gönderildikten sonra, sistemden geriye bir arama tonu döndürülür. Daha sonrasında arama tonunu alan kullanıcı aramak istediği kişinin telefon numarasını tuşlar. Bu arama aşaması arayan kişinin konuşma yolunda dahili kablolarda yapılır.
Bu dijitler (darbeli (pulse) ya da tonlamalı (tone) ) kablolar üzerinden telefon sistemine doğru gönderilir. Bundan sonra telefon sistemi kendi payına düseni yapar ve mimariye uygun bir şekilde ürettiği isteği hat grubu (trunk) kartına iletir. Hat grubu kartı ara yüz hizmeti görür ve merkez ofise doğru dış arama tonu için bir istekte bulunur. Daha sonra PBX hat grubu kartının ara yüzünde arama tonunu karşılaması üzerine bu dijitleri tonlamayı veya darbeyi tekrar üreterek hat üzerinden merkez ofise gönderir.
Dijital PBX sistemler:
Dijital bir PBX telekomünikasyon şirketine, Direk Dış Arama (Direct Outward Dial DOD) adı verilen bir hat grubu devresiyle bağlanırlar. Genel olarak kullanılan dijital PBX santraller T1 taşıyıcı sistem üzerinden işlem yapan 24 dijital hat grubuna sahip 256 dijital ses ve veri istasyonu sağlayan sistemlerdir. Bunun yanı sıra küçük PBX santrallerde kullanılabilmektedir. Ortalama küçük bir PBX santral 30 istasyon destekler fakat şirketin gelişen ihtiyaçlarına bağlı olarak kolaylıkla genişletilebilirler.
Analog ve Dijital PBX Santrallar için aşağıdaki konularda destek, hizmet ve satışlarımız bulunmaktadır.
-
Draytek 3510 PBX Santral Sistemleri
-
Elastix Dijital Santral Sistemleri
-
Karel Telefon Santral Sistemleri
-
Karel Dijital Santral Sistemleri
-
Dijital veya Analog Santral Kurulum ve Yapılandırma
-
Profesyonel Anons Ses Kayıt işlemleri
- UCM GrandStream Santral Sistemleri
İhtiyaçlarınızın belirlenmesi, projelendirilmesi, yapılandırılması ve uygulanması için bizlere iletişim bilgilerinden ulaşabilirsiniz.